Маршрути EuroVelo в Україні

Evrovelo4

Євровело – мережа міжнародних веломаршрутів по всій Європі, один з яких – Євровело-4 – запланований з французького міста Роскофф до Києва, і складає 4000 кілометрів. На своєму шляху маршрут проходить територіями Бельгії, Німеччини, Чехії та Польщі.

Велосипедний туризм останнім часом все більше і більше набирає обертів  в Україні. Нарешті можна казати про те, що популярність велосипеду в нашій державі перетнула «точку безповоротності». Однак за сумною традицією ми все ж таки біжимо навздогін Європейського потягу (замість того, щоб спокійно в ньому їхати). Та хай би і так. Тішить вже те, що біжимо в попутному з ним напрямку.

В Західній Європі, де велосипед традиційно є дуже поширеним транспортним засобом, розвиток велосипедної туристичної інфраструктури – питання, яке розглядається та вирішується на рівні урядів держав. Мотивації впровадження велосипедноспрямованих політик можуть бути різними. Від наповнення бюджетів за рахунок розвитку туристичного бізнесу до зменшення негативного впливу на навколішне середовище шляхом впровадження екологічно чистого транспорту. Однак соціальний результать в решті-решт один – велосипед це популярно, зручно, екологічно і, головне, МОДНО.

Один з найпоширеніших велосипедних проектів в Європі – ЄвроВело (EuroVelo). Ця ініціатива Європейської Федерації Велосипедистів (ECF) передбачає побудову та облаштування мережі велосипедних маршрутів, що зв’язують собою європейські країни. Проект здійснюється  за підтримки національних та регіональних урядів та грантів Європейського Союзу. На даний момент мережа налічує понад 60 тисяч кілометрів вело маршрутів, 20 тисяч з яких вже повністю облаштовано та використовується для туризму.

В Україні велосипедні активісти намагаються не відставати від європейських колег. Асоціацією Велосипедистів Києва (АВК) розпочато роботу над розробкою української частини маршруту EuroVelo №4, який починається в м. Росскоф (атлантичне узбережжя Франції), пролягає територіями Бельгії, Німеччини, Чехії, Польщі і закінчується в Києві. Далі є плани продовжити маршрут в Білорусь через Чернігів та далі через Біловезьську пущу до Европи.

Західноєвропейська частина маршруту (до кордону з Україною) вже існує в натурі, ознакована і відповідним чином облаштована. Черга – за Україною.

Європейські велосипедисти не приймають рішення стосовно нитки маршрутів на територіях держав. Це – спарва національних координаторів та зацікавлених сторін. Однак існує низка вимог, яким повинен відповідати маршрут мережі ЄвроВело. Немає сенсу перераховувати їх всі в рамкаж цього матеріалу, зупинимось лише на основних:

  • тверде якісне покриття шляху (наявне або можливе в близькому майбутньому);
  • маршрут може йти місцевими дорогами з незначним автомобільним рухом, або окремо створеними вело доріжками;
  • маршрут повинен проходити через населені пункти, які мають елементи туристичної інфраструктури – готелі, ресторани, наземний транспорт тощо. Таки пункти мають бути на відстані не більше 70-100 км.

Асоціацією Велосипедистів Києва на даний момент розроблені пропозиції стосовно ЄвроВело 4. Однак Європа не закінчується Києвом. Чернігівщина також може запропонувати європейському вело туристу масу цікавинок. Тож проект «ВелоКраїна» запрошує приєднатися до розробки можливих варіантів проходження європейського вело маршруту територією Чернігівської області.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *